Cara Menjawap Telefon Dengan Betul


Kebanyakan ramai orang amalkan cara menjawap telefon degan cara yang salah dan sama.Di sini koz akan ajarkan korang cara menjawap telefon dengan cara yang betul.


1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan
perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: halloo......
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le
tu.

12. Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite
wajib jawab)

Bayangkan kalau bende ini terjadi apabila kita menelefon seseorg apa yang akan korang lakukan?hihi
Ranking: 5

Comments:12

13 October, 2011 02:36

ni bukan cara sala jawab telefon,ni loyar burok.haha

13 October, 2011 04:23

hahaha....

13 October, 2011 08:44

kehkehkeh kalaulah saya menjawab telepon dengan jawapan koz tue, sure saya dapat surat saman berlori2... ;)

13 October, 2011 08:52

@atiqa aris
hihi^ ^ jangan mare erk dak nakal gegurau je...

13 October, 2011 08:54

@Pena Biru
suke gelak gi2 erk^ ^

13 October, 2011 08:54

@far_easthoho...jangan ikut nnt x pasal2 pas2 dak nakal lak kene saman^ ^

13 October, 2011 09:37

Hahaha...nang Antap, Kacak !

13 October, 2011 09:45

hahha.terbaik:)

13 October, 2011 10:29

wowo...mcm 2 rupanya...kah3...memg salah pon

13 October, 2011 12:07

@namaberita.com

^ ^]

13 October, 2011 12:08

@Rosaliajangan jadi ikutan sudah hihii...

13 October, 2011 12:08

@Fendysalah dan silap harap di maapkan<<merepek lak koz ni hihihi

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net