Harimau Yang Beriman


Sebaliknya dia masuk hutan untuk memburu ayam hutan. Sedang dia terhendap2 di dalam
semak, tiba2 dia berlanggar dengan seekor HARIMAU yang sedang lena tidur.Dia begitu terkejut sehingga senapangnya tercampak lalu tergelungsur ke dalam jurang. Dia pula tergolek ke arah lain, jatuh keatas batu danKRAKKKK! Kedua2 kakinya patah. Jangan risau .. inibukanlah berita buruk
ok. Ada lagi ..

Berita buruknya adalah HARIMAU tadi terus menghambatnya, sedangka dia dah tak boleh bergerak lagi.

'Ya Allah,' doa lelaki tersebut,'Ampunilah dosaku kerana ponteng sembahyang jumaat berjemaah pada hari Jumaat yang mulia ini ..

Ampunilah aku ya Allah..makbulkan hajat ku ini ..jadikanlah HARIMAU yang memburuku HARIMAU yang beriman..tolong ya Allah!
Aminnn..'

Tiba2 guruh berdentum! HARIMAU tadi tiba2 terhenti betul2 di hadapan lelaki tadi.
Harimau itu bertukar menjadi seekor harimau yang beriman dan bersopan santun.

Sambil menadah kedua2 kaki depannya ke langit .. HARIMAU tersebut pun berdoa, 'Allahumma barik lana, fima razaktana, wa qina azzabbannar. Aminn..'
Ranking: 5

Comments:6

11 November, 2011 16:47

hahaha...kuang ajor punye rimau tuu..hahahaa

11 November, 2011 17:13

kah kah kah...mmg beriman harimau ni

11 November, 2011 18:16

Beriman nyaa rimau tu .. bagus bagus .. doa makan jgn sesekali kita lupa ..

11 November, 2011 18:20

mmg betul beriman nie ..
kihkihkih
cam siot jer..

12 November, 2011 00:14

mula2 baca doa lelaki tu dah dapat agak dah y rimau ni nak baca doa makan... hahahah

12 November, 2011 13:17

salam koz ,

online tk ?

tengok email jap ye

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net