Pantun Nakal Part 2

 ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site
Hai all...ahak...adei ngantok lak pagi-pagi ni...macam tak cukup tido lak...hihihi...Apa-apa hal thankz sangat-sangat pada korang yang masih sudi berkunjung di laman budak nakal ini^^...okey pagi ni koz nak kongsi dengan korang koleksi pantun-pantun nakal di ruangan blog budak nakal ini...apa lagi...jum layanzz...^ 6
1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah

2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan

3. Tiada rotan, pelempang berguna juga

4. Biar lambat asalkan tak cepat

5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi

6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula

7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar

8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock

9. Secupak takkan jadi 18 cupak

10. Gajah mati meninggalkan gading,
udang harimau mati meninggalkan kulit, manusia mati meninggal dunia

11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.

12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap

13. Alang-alang mandi biar guna sabun

14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras

15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun

16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... bisu

17. Hidup segan mati di tanam

18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa

19. Lembu punya susu cap teko dapat nama

20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis

21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail ( beli la pukat tunda lagi baik)

22. Hendak seribu daya, tak hendak lantak kau le

23. Membujur lalu melintang pukang

24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik hari tak hujan

25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut

26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili

27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh belah

Hihihi...jangan lak korang belah betul-betul lak....sunyi karang blog koz ni^ ^....hihihi
Ranking: 5

Comments:5

16 December, 2010 09:53

hehe...lawak bila baca samapai habis...:D

16 December, 2010 09:54

salam ziarah.. wah bestnyaa, byk pantun cun2 owhh d snii.

16 December, 2010 10:01

saya rasa nak tepuk tangan kuat2 bila baca

16 December, 2010 13:45

astaga,,lawak betul la. semangat dah nak baca tadi.

Latest Entri :
1) Asma Oh Asma
2) Pertandingan Pantun Paling Menarik

29 May, 2013 16:30

hahaha nakal sungguh pantun nie

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net