Fakta Dunia Yang Kita Harus Tahu Part 4

ImageShack, share photos, pictures, free image hosting, free video hosting, image hosting, video hosting, photo image hosting site, video hosting site

 Hai all..hari ni koz nak kongsi faktar2 yang berikutnya pula...apa-apahal sebelum korang baca koz nak minta maap kalau fakta ini ada yng membuat sesetengah pihak terasa hihi...apa-apa pun layan okey^ ^


 Fakta 1
Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.
 
Fakta 2 
Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.
 
Fakta 3 
Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungikin dituduh mencarut. Kalau tak percaya,cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.
 
Fakta 4 
Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. "Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"
 
Fakta 5 
Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.
 
Fakta 6 
Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cibai' kat depan orang tua-tua.
 
Fakta 7 
 Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.
 
Fakta 8 
Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.
 
Fakta 9 
Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.
 
Fakta 10 
Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.
 
Fakta 11 
Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok. (Mesej berunsur dakwah. Sila duduk tahiyyat akhir)

Ranking: 5

Comments:5

22 December, 2010 12:47

nice one..

kih kih kih !! betul jugak tu,,

22 December, 2010 13:06

haha....best!best!

30 April, 2013 19:18

takleh blah lapan tat tu... ape pnye fakta daa

29 May, 2013 15:48

haha lucu fakta nie..

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net