Powered by Jasper Roberts - Blog

Software buat Grafik Design

Software buat Grafik Design
Salam semua, bila korang lihat sahaja paparan gambar diatas pasti ada yang sudah tahu Software apa yang kozumi gunakan bagi mereka bentuk design. Yang tidak tahu tu cer tanya pada yang dah tahu hahaha kalau bolehlahkan.

reka watak kartun
Okey sebenarkan inilah Software yang kozumi sentiasa gunakan sejak berjinak-jinak dalam aliran grafik ini. Dulu-dulu mana first time belajar guna photosop ini, kozumi tidak tahu pulak kelebihan Software ini sebab dulu-dulu suka sangat melukis watak kartun menggunakan Software ini contoh seperti gambar robot di atas.

Sekali rupa-rupanya sofware ini boleh melakukkan lebih dari jangkaan dengan dapat mereka bentuk, edit gambar dan sebagainya. Biasalahkan, bukannya mudah nak menguasai sesuatu Software ini. Tak bergurulah katakan hihi...bukannya pernah masuk mana-mana kelas pun, semua ini kena belajar sendiri.

Software yang kozumi maksudkan adalah Adobe Photoshop, memang best guna Software ini, kalau tidak percaya cubalah.

Ranking: 5

Comments:6

23 November, 2013 11:34

susah nak dapat photoshop ne...Cik gune microsoft office 2013 je..tu pn seb baik ade ipar yang share kat cik.boleh lah edit sikit...

23 November, 2013 18:24

Dulu sy selalu guna Photoshop ni. Tapi bila laptop rosak, sy format. Takde dah software ni. Dah lama tak guna, dah makin lupa dah cara nak guna. Haishh..leceh nak belajar balik.


btw jom singgah blog sy :)

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

Denaihati.com

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net