Sungai Tercantik Di Dunia


Cano Crystals merupakan sungai yang tercantik di dunia yang terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana, ia merupakan negara jiran kepada Venezuela.

Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn kebanyakan sungai-sungai lain. Tetapi untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau, sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang merubah sungai ini kepada 5 warna.

Walaubagaimanapun, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak.

Jika anda berkeinginan untuk datang ke sini, anda harus datang pada waktu yang tepat iaitu di antara musim hujan dan musim kemarau sahaja. 








Kejaiban ini juga tidak lama, hanya beberapa hari saja. Mungkin ini juga yang menambah keistimewaan Cano Cristales. Setelah memasuki musim kemarau, Cano Cristales berubah menjadi biasa saja, seperti sungai-sungai pada umumnya.








Sebenarnya pada aliran air sungai, ianya memegang peranan penting dalam hadirnya "mujizat" itu. Aliran air berperanan dalam mengatur jumlah cahaya matahari yang masuk hingga ke dasar. Pada musim hujan, aliran air akan mencegah cahaya matahari mencapai dasar sungai.








Lagi satu, anda perlu mahir menunggang kuda, kerana ia satu-satunya pengangkutan yg dapat membawa anda ke situ.



Ranking: 5

Comments:19

14 March, 2013 14:27

CANTIKK !!! Colourful sangat.. En koz xnak ke melancong kesana..?Hehe..

14 March, 2013 14:44

Kalau ada peluang sudah semestinya nak^^

03 April, 2013 23:00

Ya Allah, cantik dan indah pemandangan ciptaan Tuhan.

Moga ada manusia yang menjaganya selalu. ;)

05 April, 2013 19:13

ya allah..cantik nyeee ciptaan allah.. :)

07 April, 2013 21:07

fuh....kat malaysia takda macam ni ka hehehe

10 April, 2013 01:18

cantiknya, boleh mandi tak dekat situ :D

21 April, 2013 00:30

kalo la kt malaysia pun ada :P

Anonymous
23 April, 2013 16:36

cantiknya ya ALLAH ciptaan Mu ni..ni baru kat dunia,SYURGA nnti msti lagi indah..:)

27 April, 2013 11:13

Maha Suci Allah semoga menjadi tanda-tanda dan menambah keimananan kita

01 May, 2013 15:45

Subhanallah , kuasa Allah, milik Allah.. mungkin kita bole lihat ini dengan lebih dekat di syurga nanti

25 July, 2013 21:55

@Datin Tyka:Cantik sungguh sungai2 ni...kuasa Allah Maha berkuasa...tiada siapa yg dpt menirunya.

25 July, 2013 21:56

Ada pelbagai warna di tepi sungai-sungai tersebut.

25 July, 2013 21:56

Kalau di Malaysia, di mana ya tempat sungai yg paling cantik di Malaysia?

25 July, 2013 21:57

Kuasa Allah begitu sempurna..sungaipun ada pelbagai bentuk dan pemandangannya amat mempersona.

26 September, 2013 01:57

cantik kalau dapat sungai seperti ini pasti mandi lama tak nak berhenti

11 November, 2013 15:30

lokasi berbulan madu yg eksklusif..hehe

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net