Budak Kahwin Nenek usia 61 Tahun



Seorang budak lelaki berusia lapan tahun mengambil keputusan untuk mengahwini seorang nenek berusia 61 tahun selepas diarahkan berbuat demikian dalam mimpi oleh nenek moyangnya yang telah meninggal dunia.




 

Perkahwinan di antara pasangan yang mempyunyai jarak usia jauh merupakan sesuatu yang jarang kita dengar. Kadangkala lelaki tua meminang wanita muda itu seperti biasa kita dengar. 

Namun begitu, di Afrika, terdapat seorang budak yang baru sahaja berusia lapan tahun telah berkahwin dengan seorang wanita yang sudah bersatus nenek. Perkahwinan ini dirancang atas sebab sayang di antara kedua-duanya. Unik bukan?






Tshwane (Afrika Selatan): Seorang murid sekolah berusia lapan tahun melangsungkan perkahwinan dengan wanita yang mungkin seusia dengan neneknya.

Sanele Masilela melangsungkan perkahwinan itu di depan 100 tetamu dengan ibu anak lima, Helen Shabangu, walaupun wanita berkenaan masih mempunyai suami.

Pasangan itu bertukar cincin dan bercium di majlis yang diadakan di Tshwane, Afrika Selatan.

Sanele mendakwa dia berkahwin kerana diarah oleh nenek moyangnya.

Keluarganya yang membelanjakan kira-kira RM7,500 untuk majlis itu berkata, ia hanya bersifat ritual dan tidak sah dari segi undang-undang.

“Saya memberitahu ibu, saya ingin berkahwin kerana itu yang saya mahukan. Saya gembira dapat berkahwin dengan Helen. Apabila dewasa kelak, saya akan kahwin dengan wanita seusia saya,” kata Sanele.

Patience, Ibu Sanele yang berusia 46 tahun berkata: “Datuk Sanele mengarahkannya berkahwin sebelum dia mati. Dia memilih Helen kerana sayangkan wanita itu. “Dengan berbuat demikian, nenek moyangnya pasti gembira. Jika kami menghalangnya, sesuatu yang buruk akan berlaku ke atas keluarga kami.” Helen ketika mengulas perkahwinannya itu berkata: “Itu yang dimahukan nenek moyangnya.”
Ranking: 5

Comments:15

03 April, 2013 23:05

Kalo budak tu dah matang dan sistem kelelakiannya terserlah dengan izin Tuhan, tiada masalah pun.

Asalkan bahagia. ;)

23 April, 2013 13:55

mustahil budak tu matang, dia hanya dgr ckp org tua dia.....dia ikut jer ckp org tua dan dia buat jer....budak yg baik.....

NIKE kata : just do it

motto budak tu terikut nike...hehehe

Anonymous
23 April, 2013 16:31

lakakakakaka.........

26 April, 2013 11:50

kena paksa dgn keluarga ni. tak kan budak sekecil macam tu boleh fikir dgn waras.

Anonymous
07 May, 2013 17:32

no way....

27 May, 2013 23:57

biler besar nanti...pe dia wat? budak nie blm sunat lg....

26 June, 2013 02:59

Macam2 ada, mcm2 boleh berlaku...jauh perbezaan umurnya.

26 June, 2013 03:00

Macam mana perkara begini boleh berlaku, begitu pelik seklai, namun dah menjadi realiti.

26 June, 2013 03:01

Hebat juga ya budak ini, walupun masih kecil tapi dah dpt jadi suami org.

26 June, 2013 03:03

Bagaimana budak ni nak pilihara.menjaga isterinya, walhal masih bersekolah, pastinya si isteri yg memberi nafkah utk suaminya.

30 June, 2013 21:45

apa yg berlaku budak tu skrg....sudah lama masa berlalu... nenek tu makin tua...

Anonymous
31 July, 2013 11:37

macam macam dh jdi kt dunia sekarang nie..

Anonymous
31 July, 2013 11:38

ape lh nak jdi...nasib saya dh dewasa

11 November, 2013 15:31

Viagra ada...hehe

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net