Yang Terbaekkkk !

Gambar sekadar hiasan


Korang ingat korang dah jadi yang terbaekk ke? Hehe. Memang silap lah kalau korang jawab 'YA' sebabnya, kalau korang dah jadi yang terbaekk, ada lagi yang lebih baekk daripada tu. Nak tahu apa dia? Ha, camni citer dia.... 



 Ali r.a pernah berkata :



1. Ilmu adalah sebaik-baik harta warisan.


2. Sopan-santun adalah sebaik-baik perolehan.


3. Takwa adalah sebaik-baik bekal ke akhirat.


4. Ibadah adalah sebaik-baik harta perniagaan.


5. Amal soleh adalah sebaik-baik penunjuk ke syurga.


6. Budi pekerti yang mulia adalah sebaik-baik teman.


7. Sopan santun adalah sebaik-baik pembantu.


8. Qanaah adalah sebaik-baik kekayaan.


9. Taufiq adalah sebaik-baik pertolongan.


10. Mati adalah sebaik-baik pendidik (menuju kebaikan akhlak)





Ha, kira dah tahulah apa yang terbaekk tu semua? Apalagi, jom lah kita dapatkan semua yang terbaik tu ! First thing first, jangan lupa untuk muhasabah diri setiap hari sebelum tidur ok? =)




Sepatah kata Iman Hayfa :

Yeah, aku kembali menyibukkan diri kat sini. Hehehe. Ada tak orang rindu nak baca post dari aku? Pffftttt. Opkos lah takde sebab orang salu ingat aku dan Koz adalah orang yang sama jek =___= . Sadis.



Ranking: 5

Comments:3

05 December, 2013 15:29

ape yang penting kita sentiase mencuba untuk menjadi yang terbaik dan sentiase perbetulkan setiap kekurangan kite...

#KOZ??owner blog ne bape org?

05 December, 2013 19:47

@Cik Puan:

insyaAllah, kita hanya mampu merancang yg terbaik, Allah je yang menentukan.. =)

owner sorang je.. yg tulis post ni hanyalah author jemputan ^_^

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net