Restoran Rebung - Sajian Buffet Ramadhan 2013

Restoran Rebung

Buffet Ramadhan 2013 - Buffet Ramadhan 2013 Restoran Rebung Salam semua, dalam bulan lepas kozumi telah pergi ke salah sebuah Restoran yang fames di Bangsa iaitu Restoran Rebung. Restoran Rebung ini memang sesuai dikunjungi seisi keluarga kerana di sini ada menyediakan“Masakan Nenda” yang pasti akan menarik selera anda.

Di Restoran Rebung ini juga menyediakan Sajian Buffet Ramadhan harga untuk dewasa RM70.00 dan untuk kanak-kanak adalah RM48.00 (umur 4 tahun hingga 11 tahun).
Sajian Hidangan Utama Restoran RebungSajian Hidangan Sampingan Restoran RebungSajian Hidangan Hari Raya Restoran Rebung

Menu hidangan yang disediakan memang banyak pilihan seperti di bawah ini:

Sajian Hidangan Pembuka Selera Restoran Rebung

  • Laksa Penang
  • Mee Rebus/MeeKari/Soto Ayam/Mee Hoon Sup Utara/Laksa Nyonya
  • Popiah Basah
  • Rojak Buah
  • Tauhu Sumbat/Tauhu Bakar
  • Rojak Pasembor
  • Roti Jala
  • Buah Melaka
  • Murtabak
  • Keropok Ikan


Nasi Restoran Rebung

  • Nasi Minyak
  • Nasi Tomato
  • Nasi Beriyani
  • Nasi Dagang
  • Nasi Ayam
  • Nasi Kerabu


Sajian Hidangan Sampingan Restoran Rebung

  • Aneka Kerabu
  • Terung Pipit Goreng
  • Begedil
  • Ikan Masin Goreng
  • Telur Masin
  • Tauhu Sumbat
  • Sambal Terung
  • Ikan Kerisi Goreng
  • Paru Goreng Berlada/Goreng Berempah
  • Tempe Tauhu Goreng Kicap/Berlada
  • Ulam Ulaman dan 5 Jenis Sambal
  • Aneka Lawar
  • Aneka Kerabu
  • Rendang Pucuk Ubi
  • Tempoyak Pucuk Daun


Sajian Hidangan Utama Restoran Rebung

  • Asam Pedas Ikan Pari
  • Daging Gulai Kawah
  • Gerang Asam Daging Tetel
  • Patin Masak Tempoyak
  • Daging Salai Masak Lemak Cili Api
  • Telur Itik Masak Lemak Pucuk Ubi
  • Ikan Keli Salai Masak lemak
  • Daging Dendeng
  • Siput Sedut
  • Ayam Masak Kalio
  • Rendang Ayam dan Daging
  • Daging Kicap dan Ayam Kicap
  • Tenggiri Masak Kicap/Masak Cuka
  • Kacang Panjang Goreng Berlada
  • Sayur Goreng Campur
  • Rebung dan Perut Masak Lemak Cili Api
  • Mee Goreng Mamak/Mee Hoon Goreng/Mee Siam


Sajian Bubur Restoran Rebung

  • Bubur Lambuk


Sajian Pencuci Mulut Restoran Rebung

  • Buah Tamar
  • Tembikai dan Tembikai Susu
  • Aneka Kuih Muih Melayu
  • Dua Jenis Pengat
  • Pulut Durian
  • Aneka Bubur
  • Cucur Bawang
  • Pisang Goreng
  • Rojak Buah


Sajian Minuman Restoran Rebung

  • Kopi O Kampong
  • Teh Tarik
  • Sirap Selasih
  • Air Mata Kucing
  • Air Laici
  • Laici kang
  • Air Jagung
  • Sirap Pandan
  • Air Nenas
  • Jus Chinta
  • Rebung Punch


Seperti Biasa kozumi pada hari itu telah memilih lauk kegemaran kozumi. Memang Menyelerakan sangat-sangat.

Di Restoran Rebung ini juga ditemani oleh persembahan Kumpulan Nasyid dan Ghazal. Jadi kepada anda yang berminat untuk membuat Tempahan Buffet Ramadhan di Restoran Rebung ini bolehlah membuat tempahan di sini:

Restoran Rebung Tempahan Buffet Ramadhan Hubungi:

LINA ALI – Manager
AMM ISHAK- Asst Manager
MOHD SAIFUL – Asst Manager (Event)

Alamat Restoran Rebung Bangsar
No 4-2 Lorong Maarof
Bangsar Park,59000
Kuala Lumpur

Nombor Telefon Restoran Rebung Bangsar
Restaurant – 03 2283 2119
Office- 03 2282 4776
Fax – 03 2283 4775

Email : restoranrebungchefismail@gmail.com

Website : www.restoranrebungdatochefismail.com


Ranking: 5

Comments:32

04 July, 2013 12:09

pergh tengok gambar pukul 12tengah hari memang waktunya

04 July, 2013 12:34

pergh. menu dia macam2 ada

04 July, 2013 20:31

ini sangat mengiurkan..hahaha

05 July, 2013 12:26

Bila masuk ramadan je pasti ada buffet.

05 July, 2013 12:28

@Rozuan Ismail: manunya banyaknya..pasti banyak pilihan.

05 July, 2013 12:28

Bila pilihan yg byk pasti ramai yg suka pergi tempat ni.

05 July, 2013 12:29

Biasanya org suka yg tempat byk menu.

05 July, 2013 12:29

Bila menu banyak, pilihannya pun banyak, slera pun bertambah.

05 July, 2013 12:30

Bila seleran bertambah...byk makanan yg di ambil.

05 July, 2013 12:30

Tapi awas...nilaikan tahap kesihatan anda. Ini bulan puasa.

05 July, 2013 12:31

Puasa bukannya masa nak makan semuanya.

05 July, 2013 12:31

Perlu di kawal selera anda, annti gemuk semakin bertambah.

05 July, 2013 12:32

Org lain puasa semakin kurus kita pula semakin gemuk.

05 July, 2013 12:33

Semoga ramai yg pergi ke sini, menunya byk. Pilihan byk jugak...

05 July, 2013 12:34

Selamat berpuasa semua rakan2.

05 July, 2013 12:34

Bykkan amalan di bulan yg mulia, dan kontrol permakanan anda.

05 July, 2013 12:35

Selera main bertambah ni lihat menu makanannya.

05 July, 2013 23:06

ingatkan restoran ni sediakan makanan dari rebung je. makanan lain pun ada. nasib baik. saya tak boleh makan rebung. kang termuntah.. hehe

08 July, 2013 08:23

banyaknya lauk, bangsa dekat mana eh ?

08 July, 2013 12:29

terasa nak cuba makan......

10 July, 2013 15:27

bahaya nih..jadi lapar dibuatnya..

10 July, 2013 23:13

pe bahayanya......kawal la diri....

tgk jer...dah kenyang ah

13 July, 2013 05:49

tengok dari pilihan lauk bro,nampak macam kita ni ada taste yang lebih kurang sama ^^

16 July, 2013 04:52

aku paling suka kerabu kalau saat ini sudah tidak terlalu minat makan lemak sebab badan sudah overweight

24 July, 2013 16:37

ramadhan tahun ini sgt beza...semua org duk cari2 bufet murah dan kedai mkn yg tawarkan harga menarik.

mkn kt rumah lg jimat wei

30 July, 2013 09:59

rebung kecil sedap kalau besar tak bisa dimakan lagi he he

07 August, 2013 07:49

aduh mak luar biasa bikin terliur pagi hari

21 August, 2013 16:30

ramadhan dah habis... sambut raya plak.... mkn sikit2 :P

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net