Powered by Jasper Roberts - Blog

Permainan Baling Selipar kenangan sewaktu kecil

Permainan Baling Selipar merupakan sejenis permainan tradisional kanak-kanak. Ia sama seperti permainan Baling tin Cuma ditukar kepada selipar. 3 selipar diperlukan untuk permainan ini selipar disusun menegak dan dibaling untuk menjatuhkan.

Semasa koz kecil dahulu memang setiap petang akan bermain permainan baling selipar ini bersama adik-beradik yang lain. Permainan inilah yang amat fames di kawasan taman perumahan koz ketika itu. Siap ada group-group lagi untuk ditentang setiap petang.

Bila di lihat sekarang ini memang tidak nampak budak-budak bermain permainan ini. Budak-budak sekarang semua penuhkan cyber cafe untuk bermain permainan video game. Amat rugi sekali kerana permainan tradisional ini makin lupus dari masa kesemasa.

Disebabkan kurangnya kesedaran dan pendidikan tentang permainan tradisional ini, rakan koz semasa zaman kolej dulu telah membuat satu Animasi versi 2D tentang permainan baling selipar ini. Jom kita layan sama-sama.

Ranking: 5

Comments:3

12 October, 2012 16:02

sekarang dh xpernah tgk bdk2 main permainan ni..kalau dlu setiap ptg mesti riuh main permain ni..

12 October, 2012 17:03

terbaekk.. siap ada slowmotion lagi tu,hahaha..siap boleh berenang merentasi lautan melaka lagi,hakhakhak.. bagus sebenarnya.. lagi2 bila permainan sebegini semakin dilupakan..

12 October, 2012 18:44

Waahhhhh...rindu nya nak main ni.

Post a Comment

Komehlah dan klik G+ di atas sekali okey^^

Denaihati.com

 
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net